2009年4月30日 星期四

For me, job hunting is like being a.....

Being a Gigolo...(舞男)
First of all.. we all need to wear suits.....well maybe different texture....
You don't know when you can get a phone call from your "clients".
But you have to be always prepared,
and try to please or impress them at the shortest time
then you may have next chances to see them
Sometimes you will meet men, sometimes you will meet women...
Sometimes you face only one customers, sometimes you have deal with 2 or more
even some other "competitors".
The most interesting case is your customers do not do anything..
just stand and watch the interaction among all the people they invite....
(the so-called assessment center)
-------------------------------------------------
(為了怕我的英文表達有錯誤與辭不達意,我也寫一下中文)
對我來說,找工作就像當舞男一樣
首先,我們都必須穿西裝或襯衫,當然,不同質料的襯衫
我們都不知道何時會接到"恩客"的電話招喚
只能盡可能地作準備,臨場盡量表現來取悅他們或是讓他們留下印象
爭取下一次"服務"的機會
有時候,我們會遇到男性顧客,有時候會遇到女性
有時候是一對一的服務,有時候是多P的情況,
甚至還有其他"同業"的參與
最有趣的情況是,有人找我們去,然後只站在旁邊看我和"同業"的互動,
他們本身並不參與...(所謂的assessment center)

3 則留言:

Unknown 提到...

法王現在都找什麼類型的職務呢

如果你對某方面有強烈的興趣或是衝勁

朝著那方面去走,說不一定會有好的發展歐

我相信你不會是去侷限自己可能性的人

Good luck! and good job!

HUA 提到...

如果找工作就像當舞男,
你一定是個紅牌

taco 提到...

謝謝,我決定往"夜王"路線發展..